sobota, 1 maja 2010

Koniec tego dobrego!

Dzieckiem w kolebce będąc, tudzież podrostkiem marzyłam o produktach tej marki. Za żółte, plastikowe pudełko kakao Nesquik dałabym się poćwiartować. Jeszcze niedawno mój kot zażerał się suchą karmą Purina, a kawę piłam z czerwonego kubeczka. Wiedza przyszła z czasem. Dziś wiem, że nie wszystko co dobre, smakuje. A zwłaszcza – produkty obciążone domieszką niesprawiedliwości i ludzkiej krzywdy. Dlatego mając na uwadze aktualne, wątpliwe etycznie poczynania koncernu Nestlé S.A. w różnych miejscach na świecie postanowiłam, że dopóki ta sytuacja się nie zmieni nie będę kupować produktów produkowanych i sprzedawanych pod różnymi markami należącymi do Nestlé.

Zachęcam was do wyrobienia sobie własnej opinii w tej sprawie. Mam nadzieję, że jakąś pomocą będzie dla was ten blog, który dziś dołącza do innych, na których można przeczytać o tym, co dzieje się dookoła Nestlé na całym świecie. Będzie dużo bieżących linków i trochę wizualnych komentarzy do tej sytuacji.

Zawartość bloga będzie powstawać przy wsparciu przyjaciół i osób najbliżej tematu, które na własnej skórze doświadczyły, jak w praktyce działa hasło: „Good Food. Good Life” Taką osobą jest Noel Alemania, Przewodniczący Związku Zawodowego, UFE-DFA-KMU (The Union of Filipro Employees, UFE, an affiliate of Drug, Food and Allied Workers, DFA – Kilusang Mayo Uno, KMU). Korespondencja z Noelem pozwoliła mi przyjrzeć się bliżej sytuacji na Filipinach. Aktualnie staram się także nawiązać kontakty z innymi przedstawicielami związków zawodowych i organizacji broniących ich praw. Będziemy też współpracować z inicjatywą Antonego McMullena, który wytacza uświadamiającą batalię w kierunku celebrytów wspierających swoim wizerunkiem produkty Nestlé.

Część postów będzie po polsku, część po angielsku.
Źródła i odnośniki najczęściej w języku angielskim.


Dzięki za logo, Cris!

Ktokolwiek chciałby dorzucić swoją cegiełkę – zapraszam serdecznie :)

Jo.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz